Gáááz!

Lófasz,
oppardon, szerveroldali hiba a betöltés közben — próbálkozzon meg az oldal frissítésével!

kklóóór

kabai lóránt naplója
— énblog, de tényleg.


Wikipédia Facebook twitter ustream YouTube formspring.me — kérdezz! formspring.me — kérdezz!


legújabb bejegyzések
korábbiak
új kommentek


avasi keserű

kocka és a haverok — a comic strip-sorozat a KULTer.hu portálon folytatódik

klór

vakk


kérdezz

hol a mikor?

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

új kommentek

  • klór: Ahogy mondja, drága kolléga, ahogy mondja. (2014.02.15. 12:09) szerelem
  • de én: Nagy munka lehetett, három–négy éven át... (2014.02.15. 10:13) szerelem
  • de én: Ez az egyik legkedvesebb Kemény István-versem. (2013.01.20. 14:57) Kemény István: A vak filozófus és a zajok
  • klór: @Luna Littlewood: Olyannyira az kívánkozik id... (2012.12.31. 07:37) Zéró
  • Littlewood: A pennyroyal tea igen fájdalmasan gyomorbeteg... (2012.12.31. 07:33) Zéró
  • de én: Hogy kerül Budapest vérképe az atlaszra? (2012.12.16. 00:01) Fénytelen érv
  • Judit Lingon: Te is megint ezzel a rozsdával jösz. :-) (2012.10.18. 11:59) Annak, akit
  • Utolsó 20

témák

címkefelhő

cc licenc 2.5

Creative Commons Licenc

Ctrl+Shift+Esc

2010.01.25. 11:15 k.kabai l.

„Control + Shift + Escape. Életében nem használta ezt a billentyűkombinációt, nem is állnak rá az ujjai rendesen, le kell néznie a klaviatúrára, hogy eltalálja a hármat egyszerre. A monitor egyszerre elsötétül, középen ablak, »No return from this point. Are you sure?«, Smiles az egér után nyúl, és a »Yes«-re kattint. Föltápászkodik a konyhaasztalra állított számítógép mellől, felázott szempilláiról kézfejével törli a könnyet, a rohadt életbe, most biztosan csupa vér lett az arca, önkéntelenül képmását keresi a sötétben tükröződő konyhaablakban, azután eszmél, nincs ott vér egy csepp se, a hűtőszekrényhez tántorog, narancsleves dobozból húz jókorát, várja, hogy öblítődjék a rozsdás véríz, de nincs véríz se, semmi se. Csúf grimaszt vág az ablaküvegbe. Szokni kell még a halált. Amott zubogás, L. a gyereknek ereszti a vizet. Smiles összeszedi magát, kilép a konyhából, és megpróbál észrevétlenül eljutni a félig nyitott fürdőszobaajtó mellett.
— A neten vagy még? Telefonálnom kéne — üvölti túl a robajt L., nem meglepő hatékonysággal. Smiles morog valami hallhatatlant, settenkedik tovább.
— Mért nem válaszolsz, ha kérdezek valamit? — L. már az ajtóban áll, teste mellett lógó, fürdőhabos karokkal, mellét kidüllesztve, harckész pozícióban.
Smilesnak sikerül ellopakodnia mellette, úristen, de jó volna legalább a nappalit elérni, ott már biztonságban lenne, főleg ha talál valami ifi kettő rangadót az ESPN-en, azzal takaródzhat, L. odáig posztmodern, hogy a futballrajongást tiszteletre méltónak tartja, sörrel-ropival önszántából támogatja, és sohasem merészelne belebeszélni a meccsbe, csak meséli másnap társaságban büszkén, hogy Smiles tegnap este bizony meccset nézett, ő meg lábujjhegyen hordta szorgalmatosan a sört-ropit, a nők empátiával, a férfiak irigységgel telve bólogatnak, L. büszkén Smiles hajába túr, te javíthatatlan, te. Smiles utálja a sört is, a ropit is, és utálja a futballt, de most, hogy a nappali karnyújtásnyira, csak küzd a távolsággal, az ajtóig két lépés, a távirányítóig négy.
— Mért nem válaszolsz, hallod, hozzád beszélek, hozzád, érted?
— Épp most lettem öngyilkos, bazmeg — motyogja Smiles mentében, de úgy, hogy maga se hallja, vissza se fordul, csak tovább egyenletes léptekkel, egyenes háttal, amúgy elviselhetetlenül bizsereg a tarkója, várja a hátulról érkező rohamot, a koloratúr rikoltozást, aztán saját tenorját, a gyerekbömbölést, a nyugvó szakaszban fel-felhüppenő hangokat, az álmot.
— Micsoda? Mit mondtál? Hallod? Mondd csak nyugodtan, hallgatlak, na mondjad — mesteri provokátor, utcai dúrban: Anyámat szidtad? Ismételd meg!
Smiles feladja. Megáll, hátrafordul, szembenéz, s közben keres valami relevánsat, ami kielégíthetné L. szokásos nyáresti karakterigényét, jó esetben szóközökkel.
— A nyugati gondolkodás iránya ezidáig a konkréttól az absztrakt, a testtől az elme felé mutatott; ám ma este ráébredtem e karteziánus megkülönböztetés esendő voltára — recsitál ki tudja mitől megnáthásodott, síri hangon, és kézfejét szórakozottan elhúzza orra előtt. — Most értettem meg, hogy a kibertér azáltal, hogy szó szerint az elme által feltalált terekben helyezi el a testet, közvetlenül is e tévedés feloldásán alapul.
— Akkor mehetek telefonálni?
— Mehetsz telefonálni — mondja nyugtatólag, megteszi a maradék négy lépést, és elégedetten a tévé elé tesped. 273, szóközökkel; mellesleg elképzelhető, hogy egyéni rekord. Ellenőrizni Excelben! Hazaipálya-csúcs, az biztos. Meccs persze nincs, de most már mindegy, leveszi a hangerőt teljesen, és gyerekes dacból meg sem próbálja szájmozgás alapján kitalálni, mely kérdésben jutna leginkább konszenzusra két túlsminkelt majom a téglásra tapétázott stúdióban. Már nem sír, inkább unatkozik.”

(Jake Smiles: 1 link, Magvető, 2001, 6–8.)
 

Szólj hozzá!

témák:  kép halál 2001 idézet 2009 unalom jelenet üresség szomorúság befejezés dátum 2010 bohózat élni billentyűkombináció számolni anzix 1 1≈2 semmi bajunk smiles

A bejegyzés trackback címe:

https://kkloor.blog.hu/api/trackback/id/tr381697470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása