Gáááz!

Lófasz,
oppardon, szerveroldali hiba a betöltés közben — próbálkozzon meg az oldal frissítésével!

kklóóór

kabai lóránt naplója
— énblog, de tényleg.


Wikipédia Facebook twitter ustream YouTube formspring.me — kérdezz! formspring.me — kérdezz!


legújabb bejegyzések
korábbiak
új kommentek


avasi keserű

kocka és a haverok — a comic strip-sorozat a KULTer.hu portálon folytatódik

klór

vakk


kérdezz

hol a mikor?

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

új kommentek

  • klór: Ahogy mondja, drága kolléga, ahogy mondja. (2014.02.15. 12:09) szerelem
  • de én: Nagy munka lehetett, három–négy éven át... (2014.02.15. 10:13) szerelem
  • de én: Ez az egyik legkedvesebb Kemény István-versem. (2013.01.20. 14:57) Kemény István: A vak filozófus és a zajok
  • klór: @Luna Littlewood: Olyannyira az kívánkozik id... (2012.12.31. 07:37) Zéró
  • Littlewood: A pennyroyal tea igen fájdalmasan gyomorbeteg... (2012.12.31. 07:33) Zéró
  • de én: Hogy kerül Budapest vérképe az atlaszra? (2012.12.16. 00:01) Fénytelen érv
  • Judit Lingon: Te is megint ezzel a rozsdával jösz. :-) (2012.10.18. 11:59) Annak, akit
  • Utolsó 20

témák

címkefelhő

cc licenc 2.5

Creative Commons Licenc

Retrospekció: 2009

2010.01.07. 20:55 k.kabai l.

már a puszta létige is szomorú...Január 1-re virradó hülye éjjel, már a puszta létige is szomorú, pláne más, kértem, ne bántson, akkor már nem is bántott tovább, de később folytatta, ez még a tavalyi év, 2009, az eleje; 2008 utolsó napjainak valamelyikén, „bizakodva tekintve a jövőbe”, de sőt kifejezetten optimistán (na hiszen, volt rá okom, azt hittem), az új asztali naptáram első oldalára, a szokásos jókívánság („boldog új esztendőt!”) mellé lelkesen odaírtam, „OKSA”, meglepő módon csupa nagybetűvel. Most pedig, ahogy ezt írom, már csak nem is naivitásomon furcsálkodom, hanem a „lendületen” — mondom, a puszta létige is szomorú (mert hiába kértem: legyen úgy, nem lett.)

Aztán történt, ami történt („ami történt, nem történt” — ismételgettem egy ideig, és nem gondoltam linkségnek), de Londonba nem jutottam el, bár az is igaz, hogy a népszerű szólás mentén már korábban is untam olykor Londont. Holott csak feladványt rajzolni bírtam, toszhatva az úgynevezett hatvanötödik mezőt; ostoba (mégis logikus) képletet írni; báván nézni a képet, mit darabokra törtem; esetleg futárkodni, mert arra még épp alkalmas voltam.

A „vad reménytelenség” különös időszaka volt ez...De ez már jóval a monokróm hét utáni történés, bár előfordulhat, nem is lehet „szakaszolni” semmit sem, vagy talán esetleg nem is érdemes. Amiképpen részletezni, akarom mondani, részletesebben „mesélni” sem. (Szólamok, szlogenek, headline-ok, ha már voltak, ideidézhető néhányuk, minél nagyobb és teljesebb körű szórakozásunkra: „Hír a sebre: A H néma”; „az én harcom a hátraarc”; „»filcesedünk« [alighanem]”; és így tovább, és így tovább.) Hogy az egy nem egy, a kettő nem kettő, azt viszonylag régóta sejtem, ám azt is be kellett később látnom, hogy 1+1≈2, s ennél több racionalitást már nemigen tudok felmutatni. A „vad reménytelenség” különös időszaka volt ez, s alighanem elkészítettem talán legmaradandóbb rajzomat is — ki tudja, ez hová és meddig vezethet még.

Aztán fordult a világ, nem oly nagyot, de mert ha egyszer már ki-, akkor valamennyit igazítani is szükségszerű volt az állásán; sikerült megtanulnom, hogy figyelni kell, és még ha nem is válhattam eminenssé, azért nem lett e tanítás merőben falra hányt. Sokat köszönhetek a tanítónak, s közvetve ugyan, mégiscsak ő vezetett az év számomra egyetlen igazán jó dolga el az év számomra egyetlen igazán jó dolgához. Minden más ezen kívül már csak felületes, vagy talán egyenesen üres fecsegés volna, amiképp meglehetősen nevetséges lenne most például veszteséglistát írni, mely aránytalanul (és fárasztóan és bántóan) hosszúra nyúlhatna (holott tudjuk: „Olyan a jó vesztés, / mint az aranymetszés”).

Hülyén kezdődött 2009, lett kis szar is a végére — ez utóbbiért igazán senki sem hibáztatható; most előttünk a második űrodisszeia éve, érzésem szerint elég sok minden van ebben elrejtve, a létige sem szomorú, lássunk hát hozzá, kezdjük el kibontogatni, zörögjünk minél többet, és ha lehet, minél hangosabban a csomagolópapírral.
 

Szólj hozzá!

témák:  kép 2009 tanulni dátum élni űrodisszeia képlet anzix murvai melinda 1 1≈2 retrospekció

A bejegyzés trackback címe:

https://kkloor.blog.hu/api/trackback/id/tr511654028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása