Gáááz!

Lófasz,
oppardon, szerveroldali hiba a betöltés közben — próbálkozzon meg az oldal frissítésével!

kklóóór

kabai lóránt naplója
— énblog, de tényleg.


Wikipédia Facebook twitter ustream YouTube formspring.me — kérdezz! formspring.me — kérdezz!


legújabb bejegyzések
korábbiak
új kommentek


avasi keserű

kocka és a haverok — a comic strip-sorozat a KULTer.hu portálon folytatódik

klór

vakk


kérdezz

hol a mikor?

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

új kommentek

  • klór: Ahogy mondja, drága kolléga, ahogy mondja. (2014.02.15. 12:09) szerelem
  • de én: Nagy munka lehetett, három–négy éven át... (2014.02.15. 10:13) szerelem
  • de én: Ez az egyik legkedvesebb Kemény István-versem. (2013.01.20. 14:57) Kemény István: A vak filozófus és a zajok
  • klór: @Luna Littlewood: Olyannyira az kívánkozik id... (2012.12.31. 07:37) Zéró
  • Littlewood: A pennyroyal tea igen fájdalmasan gyomorbeteg... (2012.12.31. 07:33) Zéró
  • de én: Hogy kerül Budapest vérképe az atlaszra? (2012.12.16. 00:01) Fénytelen érv
  • Judit Lingon: Te is megint ezzel a rozsdával jösz. :-) (2012.10.18. 11:59) Annak, akit
  • Utolsó 20

témák

címkefelhő

cc licenc 2.5

Creative Commons Licenc

„mégis, kinek a verse?

2011.10.23. 11:43 k.kabai l.

most akkor az a te versed.
neked adtam.
ebben az értelemben mindig is a tied volt.
»a költő x’-be bújt, x’-ből beszél,
a költő x’ maszkját öltötte fel« — mondhatják.
»lehet, hogy ír egy x mondta-ciklust?« — találgatják. (biz., iron.)
kissé szokatlan ez a gesztus.
még nem igazán értem, miért tartozik másra is.
 
gondolom, nem az van,
hogy annyira fantasztikus,
hogy tkp. változtatás nélkül bevállalod.
mégis.
hagyod, hogy más mondja meg, mi van.
 
semmi »feldolgozás«, semmi »irodalmivá tétel«,
már ha van ilyen. (iron.)
»valahol« az idézőjel sem jelent semmit.
ez történt velem.
felmutatás.
redi.
 
teljesen kész vagyok.
 
kreditet is kapni fogol érte? vagy kérjem inkább én?
ne haragudj. (iron., biz-biz., gonosz)
 
a kéziratot úgy értetted, hogy a kezed írásai közt van egy, ami az én kezem írása?
(szerintem nem csak a kézírásaink térnek el egymástól,
bármennyire is van bennük valami közös.)
a kézirat kötet?
megkötöd a kezemet?
 
gondolkodom, mit akarhattál énnekem ezzel?
[ez csak gondolkodás. (igaz)]
 
azt mondod: »nézd a leveled,
verset csináltam belőle«?
vagy azt: »nézd, ezeket a szavakat te írtad,
olvasd is; így van-e?«?
vagy: »nesze, meredjen itt előtted,
amit te tettél, tettettél!«?
szembesíteni?
mi olyannal, amit ne gondoltam volna át százszor is?
mutatni: nincs hangod, szavad?
 
[nem a nagyképűség beszél belőlem, még talán dühös sem vagyok, csak próbálom körüljárni a lehetőségeket. (próz., ősz.)]
 
jelezni egy állomást?
(ez a vonat már csak így ment el…)(hogy jött) (így jött, hogy elment)
közreadni egy történetet?
 
az idézet hízelgő egyébként,
én finomabban szoktam.
vagy csak kevésbé bátran?
a bátorság fokmérő?
 
egyáltalán nem értek semmit.
 
vagy csak transzformáljuk egymást-magunkat az idézgetéssel
valami másba,
amiről tudunk beszélni?
(a fényképekre gondolok, vagy a fotósorozatomra, aminek a címe…, versekre, szövegekre)
 
vagy hogy te éppen nem tudod transzformálni, csak átemelni,
és ez jelent valamit?
hogy neked nehezebb, hogy téged elnémít?
arcomba ezt tolod?
(persze csak én tudom)
 
csak próbálom megérteni,
értsd meg.
komolyan veszem.
(komolyan vesszük.
ki, mit.)
(ősz.)
 
szép, megtisztelő játék, amúgy.
titkos.
nem látják, bár a szemük előtt van.
 
amikor az írók boltjában elolvastam,
az első gondolatom ez volt:
»tényleg megcsinálta«.
a második:
»milyen jó címet adott neki a kis rohadék«. (biz., ősz., kedv.)
 
 
© x’, 19../20..”
 

Szólj hozzá!

témák:  vers idézet félreértés értetlenség

A bejegyzés trackback címe:

https://kkloor.blog.hu/api/trackback/id/tr523323372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása