Gáááz!

Lófasz,
oppardon, szerveroldali hiba a betöltés közben — próbálkozzon meg az oldal frissítésével!

kklóóór

kabai lóránt naplója
— énblog, de tényleg.


Wikipédia Facebook twitter ustream YouTube formspring.me — kérdezz! formspring.me — kérdezz!


legújabb bejegyzések
korábbiak
új kommentek


avasi keserű

kocka és a haverok — a comic strip-sorozat a KULTer.hu portálon folytatódik

klór

vakk


kérdezz

hol a mikor?

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

új kommentek

  • klór: Ahogy mondja, drága kolléga, ahogy mondja. (2014.02.15. 12:09) szerelem
  • de én: Nagy munka lehetett, három–négy éven át... (2014.02.15. 10:13) szerelem
  • de én: Ez az egyik legkedvesebb Kemény István-versem. (2013.01.20. 14:57) Kemény István: A vak filozófus és a zajok
  • klór: @Luna Littlewood: Olyannyira az kívánkozik id... (2012.12.31. 07:37) Zéró
  • Littlewood: A pennyroyal tea igen fájdalmasan gyomorbeteg... (2012.12.31. 07:33) Zéró
  • de én: Hogy kerül Budapest vérképe az atlaszra? (2012.12.16. 00:01) Fénytelen érv
  • Judit Lingon: Te is megint ezzel a rozsdával jösz. :-) (2012.10.18. 11:59) Annak, akit
  • Utolsó 20

témák

címkefelhő

cc licenc 2.5

Creative Commons Licenc

egy

2010.07.27. 08:50 k.kabai l.

a nyugalom szétárad fejemben, és szét fogja roncsolni,
pedig úgy gondolom, most már vagyok olyan erős,
hogy egyedül is elboldogulok magammal;
az érzést szégyellem sokszor, hogy erősebb vagyok,
mint mások, ez az érzés fog el újra és újra,
azonban mindig a gyengeségem volt az erősségem,
én pusztán gyengeségből vagyok,
ezt azonban még senkivel nem közöltem.

szótlanságom nyugtalanítónak tűnhet föl,
de nem aggasztónak, mert nem beteges,
hanem ésszerű, a testem, mint látható, egészséges;
az ember szüntelenül csúcsveszélyes állapotban van,
csupán nincs tudatában a ténynek, hogy szüntelenül,
hogy ő maga, hogy mindig maga ellen,
ilyen csúcsveszélyes állapotban leledzik,
ezáltal létezik, de beteg is ezáltal.

az emberek járnak egymással, beszélnek egymással,
hálnak egymással, és nem ismerik magukat,
ha az emberek ismernék magukat, nem járnának egymással,
nem beszélnének egymással, nem hálnának egymással;
te ismered magadat, kérdem gyakran magamtól,
a kérdést a legmagátólértetődőbbnek érzem;
én nem tartozom ide, sehova nem tartozom,
egyik, állandóan visszatérő, döntő mondatom.

a magunkban-beszélgetés művészete sokkal magasabbrendű,
mint a beszélgetés művészete, de a magunkban-beszélgetések
ugyanolyan értelmetlenek, mint a beszélgetések,
habár hasonlíthatatlanul kevésbé értelmetlenek;
a szavak, amelyekkel beszélünk, voltaképp már nem is léteznek,
az egész szókészlet, amit használunk, már nem is létezik,
de az sem lehetséges, hogy teljesen elnémuljunk,
mert mindent, ami meg van világítva, be is kell világítanunk.

minden embernek megvannak a szavai,
amelyeket nem szabad felmondanunk neki,
minden rokonom és ismerősöm betege annak,
hogy bizonyos szavakra mindig óhatatlanul elkínzottan reagál,
de annyi mindent teszünk, és rejtély marad, hogy miért,
tessék, ezt mondtam, nem tudom, miért;
két papagáj egyszerre mindig ugyanazt rikoltozta,
és nem sikerült kivennem, hogy mit rikoltanak.

én egy mindenestül idézetellenes ember vagyok,
ellentétben másokkal, az idézgetés az idegeimre megy,
de be vagyunk zárva egy folyvást mindent idézgető világba,
egy folyamatos idézgetésbe, amely maga a világ;
korábban igen hamar ítéleteket hoztam,
most csak lassan jutok el egy falsig,
legjobb pillanataimban egy olyan nyelvet beszélek,
amelyet mindenki ért, de nem ért senki engem.

jóllehet mindent, amit eddig írtam, megsemmisítettem,
mégis hatalmas előrelépéseket tettem;
épp olyan mértékben, amilyen mértékben azt hiszem,
el kell vonulnom a világtól, ki is szolgáltatom magam neki,
fantasztikusan gondolkodunk, és fáradtak vagyunk,
a kimerüléslehetőségek tökélyre vitelében
elsötétítettem házamat, a ház pedig elsötétített engem,
az analógiák végül elkerülhetetlenek.

azt gondolhatnánk, hogy a színjáték utáni fáradtság
vagy a szürkület előtti őrület, vagy a színjáték utáni
és
a szürkület előtti őrület és fáradtság miatt
a házban uralkodó nyugalmat hirtelen mindenki a házban
csak a házban uralkodó nyugalomnak érzi,
megfosztva a rettenetestől, a nyomasztótól;
ha vendégeket hívok magamhoz, az az érzésem,
hogy ellenségeket hívtam meg, a fejem ellenségeit.

állandóan zaklat bennünket, amihez hozzáérünk,
tehát minden mindig zaklat bennünket,
életünk, amely nem a természet, egyetlen merő zaklatás nekünk,
órákon át nézem a nyugalmat, amely itt honol,
tudom, hogy itt mindig ez a nyugalom honolt,
egy teljesen változatlan nyugalom, amely megváltoztatott,
megváltoztat engem, megváltoztat mindannyiunkat;
először jutottam el a megvalósításig.

(2007)
 

4 komment · 1 trackback

témák:  vers idézet írás nyugalom néma vészkijárat

A bejegyzés trackback címe:

https://kkloor.blog.hu/api/trackback/id/tr632179171

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csengery Kristóf - MÉG AZ SEM, AKI SZÓL 2011.02.11. 10:12:06

Egyáltalán nem kellene beszélni,legjobb volna némán járni-kelni egy életen át. Milyen hatalmas erőtsűrítene össze bennünk a szótlanságfalához csapódó gondolathullámoktorlódása, mely csak a halál sóhajában simulna el! De ha már nem lehethallgatni, ha be...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"de az sem lehetséges, hogy teljesen elnémuljunk, / mert mindent, ami meg van világítva, be is kell világítanunk." Na ennyit a (költői) önkifejezés kényszeréről... Innen nézve nincs gond, nem is olyan szomorú a helyzet, de amit innen látunk, másfelől ugyanolyan kevés. Szuper ez a vers, és tényleg az, de hogy 2007-es? Benne lesz az új kötetben?
Na igen, tényleg 2007-es. Ez lesz a nyitóvers a kötetben, és messze nem ez a legrégibb az ott szereplők közül...
ez hihetetlen!! nagyon jó!
Köszönöm. Jó régi. És ráadásul Berhard-kollázs.
süti beállítások módosítása